Durant les jornades escolars els infants tenen molts moments on poden escollir en quin joc, activitat o persona volen estar. Fins hi tot en els grups de quatre i cinc anys hi ha unes tardes que fem espais oberts i es barregen els grups, que un altre dia ja us ho explicarem. Però bé el que avui us volíem comunicar que tot i que els infants tinguin la possibilitat d'escollir i d'alguna forma ser lliures i de respectar el seus interessos o estats emocionals, això no treu que estiguin dins d'uns límits i que no tot s'hi val. És a dir, que igual que a la vida de les persones adultes hi ha unes normes i uns moments per a tot.
De vegades poden sorgir situacions com:
si no podem jugar perquè no hi cabem,
perquè no n'hi ha per a tots,
perquè s'ha acabat l'estona de joc
o per al que sigui,
doncs no és dolent tenir petites frustracions. Aquestes petites frustracions ajuden a aprendre com gestionar-les. A conèixer-se a ells/es mateixos com responen en algunes situacions.
Quan apareixen situacions de conflicte són uns moments fantàstics per observar què passa, per esbrinar per què actuen d'aquesta manera, per investigar quines són les necessitats reals, per
parlar-ne.
Escribir comentario