ADÉU, ADÉU...

Com ja sabeu el Rei Carnestoltes, el Rei dels Poca-soltes va marxar fa uns quants dies . Per acomiadar-lo el vam cremar. Aquesta activitat és com un ritual. El foc crema un procés per tal de deixar pas a un altre .  En aquest cas marxava el personatge del Carnestoltes per deixar pas a  la Vella Quaresma.  Que d'aquesta senyora ja us en parlarem en una altra entrada.

El dia de l'enterrament del Rei com que és el comiat de la festa del Carnestoltes, de la festa i de la disbauxa, de fer broma, docns també ho celebrem en plan còmic. Tots els infants que volen es pinten una llàgrima en senyal de pena i observem com el foc s'emporta el personatge.  Per alguns la llàgrima passa de ser pintada a ser realitat i ploren desconsolats. Doncs quan ploren també s'accepta. Són processos de dol que acompanyem des del respecte. Igual que per als que  no s'emocionen de veritat, sinò des de la comicitat. Però el que està clar que veure el foc com molts dels elements de la natura et deixa captivat!

Pensem que aquest tipus d'activitats igual que passa a la vida són mostres d'emocions i que està molt bé poder donar-ls'hi un lloc.

Però famílies, no patiu, que l'any que  ve igual que totes les festes cícliques, el Rei Carnestoltes TORNARÀ carregat d'alegria i de xerinola com cada any!!!!

Adéu Carnestoltes ens ho hem passat molt bé celebrant l'hivern!!!

Finalment un cop cremat vam aprofitar l'element natural de la cendra per pintar. Una experiència força curiosa! Com que era la tarda d'espais oberts qui va voler va pintar o fer altres propostes.

Si voleu veure més imatges cliqueu a la pestanya de Fotos i vídeos.