RECOMANACIONS

Per si demà voleu comprar algun llibre o l'agafeu en prèstec de la Biblioteca us deixem alguna recomanació. Són llibres que giren al voltant de l'acompanyament dels fills i filles. No són receptes, perquè ja sabeu que cada infant és un món, però són llibres que ajuden a reflexionar i a originar un criteri propi.

Evidentment, us aclarim que no tenim cap vinculació econòmica en cap dels seus autors o autores.

Bona lectura, bon San Jordi!

Ressenya:

Aquest llibre té un enfocament pràctic i respectuós. L'autora Faber i Mazlish aconsegueix que les relacions amb nens de totes les edats siguin menys estressants i més gratificadores. Els seus mètodes comunicatius -deliciosament il.lustrats- ofereixen formes innovadores de solucionar problemes comuns. Amb aquesta obra s'aprendrà a: enfrontar els sentiments negatius del fills; expressar l'enuig sense ferir; aconseguir la col.laboració dels fills; establir límits ferms a la vegada que es conserva la bona voluntat; fer servir alternatives al càstig i solucionar els conflictes familiars pacíficament.

Ressenya:

Fruit del treball realitzat durant trenta anys, Carme Thió presenta els temes més tractats en grups de reflexió amb pares i mares. Capítol a capítol exposa les dificultats i els conflictes més comuns en el procés d'aprenentatge i maduració dels fills i filles: la gelosia, la inseguretat, les pors... i proposa maneres d'expressar-se i d'actuar que ajuden a millorar les relacions i a augmentar la capacitat d'anàlisi i intervenció dels pares.

La voluntat de Carme Thió de Pol, doncs, és contribuir a aconseguir unes relacions familiars positives.

Ressenya:

Com a persones educadores, ens movem constantment entre dues energies: aquella que cuida, que ofereix lligam, afecte i amor incondicional, i la que -amb una mirada de confiança- ofereix l’empenteta necessària per fer créixer l’autonomia i la força cap a la vida. La bona combinació entre totes dues contribuirà a fer infants amb un bon vincle amorós, i amb confiança en ells mateixos per fer un pas endavant i viure la vida tan bé com sàpiguen.

En definitiva, el nostre repte és aquest: preparar-los per al viatge de les seves vides. I d’això n’aprenem cada dia, grans i petits. Aquest llibre ofereix reflexions i propostes per conèixer millor les dinàmiques emocionals en el sistema familiar i actuar de manera respectuosa i assertiva per tal d’enfortir la vida emocional dels nostres fills i filles i també la nostra. En definitiva, en aquest llibre hi trobareu una bona col·lecció de perles per educar.

I aquí trobareu un article a la Revista Viure en família sobre el llibre.