Ja fa molts dies vam fer una sortida conjunta tota l'escola per treballar en Joan Miró i un altre dia el grup de P-5 van anar al Caixaforum a veure un espectacle i a la tarda van anar al parc Joan Miró a jugar.
Ja podeu veure les fotografies! Que bé que ens ho vam passar els dos dies i vam tenir un dies magnífics!!!
Un altre dia vam representar un espectacle amb llum negra, d'aquesta fluorescent, que té un toc de màgic i especial, que fa molta festa!!!
Vam explicar el conte: El petit Avet! Per si no el coneixeu, podeu clicar aquí i mirar-lo en
un vídeo.
I un altre dia també vam tenir un concert a càrrec de familiars de l'escola, quan puguem ja us posarem
fotografies o vídeos.
Durants aquests últims dies hem fet moltes activitats, per això us vam donar un calendari, perquè sinò és un embolic! Un dels dies vam fer una activitat conjunta amb el grup de segon i el grup de
P-5. Vam venir a Educació Infantil a fer un espectacle de teatre i un berenar. Ens ho vam passar molt bé! Si voleu veure més fotos aneu a la pestanya de Fotos i
videos.
"El dimoni, vigilaaaaaa!" aquesta és una de les frases del conte de Nadal que els infants viuen amb molt d'entusiasme, com també la frase: "Dimoni banyut, ets un carabrut!"que hem explicat aquests dies.
Per explicar-lo hem fet una instal·lació molt atractiva, en el nou espai de la biblioteca d'educació infantil, però això ja us ho explicarem un altre dia,
El conte de Nadal és del Josep Maria Artigal, un mestre i investigador que a través dels contes ajuda a aprendre la llengua de manera pràctica i motivadora. Si voleu saber-ne més sobre el seu mètode cliqueu aquí.
I si voleu escoltar el conte cliqueu aquí, a la pàgina 365.edu.
Un cop als infants han escoltat, vist, representat, integrat el conte, hem fet un taller de titelles de dimonis! Ens ho hem passat molt bé!
Com cada any per aquestes dates hem anat a la fira de Santa Llúcia. Hem vist el TIÓ de moltes mides diferents i el més gran del món!!! que li hem donat un cop de bastó mentre cantàvem:
Caga Tió,
Tió de Nadal,
no caguis arengades
que són massa salades,
caga torrons
que són més bons!
Caga Tió!!!!
I ens ha cagat una piruleta! Ja estan penjades les fotografies de la sortida a la pestanya de les Fotos i vídeos de l'escola.
Famílies de P-4 i P-5! Quan tornem de vacances anirem el divendres 9 de gener a veure l'espectacle de dansa: ARACALADANZA al Mercat de les Flors.
Voleu saber-ne més? Cliqueu aquí!
Esperem que ens agradi força, ja us ho explicarem!
Les Tortugues hem treballat el conte: El cargol i l'herbeta de poniol. Primer el vam explicar amb suports visuals i després al cap d'uns dies els nens i les nenes el van representar.
El conte té el valor de treballar de forma cooperativa i a més a més és útil per treballar la llengua, perquè té una estructura molt repetitiva.
Voleu veure tres videos explicant el conte? Cliqueu aquí, aquí que són d'una mà de contes del club Super3 i aquí un altre.
Si voleu veure fotografies de la re presentació cliqueu a la pestanya de Fotos i videos del web de l'escola.
Ieeepppp!!!! El Tió rondina que té gana i la panera també està una mica buida! Au, vinga a veure si us animeu que així faran més goig!
Mireu que bonics els Dofins!!!
Mireu quin video més xulo ha fet l'Eloi, el pare de la Sara i del Biel de les activitats dels tallers que van fer les famílies artístes per treballar en Joan Miró!!
Moltes gràcies Eloi i a totes les persones que ho vau fer possible!!!!
Podeu veure el VIDEO cliqueu a la pestanya de Fotos i videos.
Famílies, ja teniu totes les fotografies de la sortida amb llaüt balear que vam fer pel port de Barcelona! Per veure-les heu de clicar a la pestanya de Fotos i videos del web de l'escola.
El dia no va acompanyar gaire, però igualment els va agradar molt veure el port des d'un altre punt de vista i conèixer els diferents tipus d'embarcacions : creuer, portacontenidors, salvament, vaixell-combustible i construccions com: la Llotja, el nou i l'àntic far, el pont...
Aprofitant la sortida hem aprés una cançó: La barca puja i baixa. Aquí eniu la lletra i aquí teniu un vídeo amb la música i la veu.
Un dels objectius de l'educació infantil tant per les famílies com pels mestres és ajudar al desenvolupament de l'autonomia dels infants, que implica ser capaç de fer les coses per un mateix, per pròpia iniciativa, sense necessitat d'una persona al darrera que indiqui que cal fer.
És per això que us convidem a reflexionar sobre quines accions fem per ajudar-los a aconseguir-ho. Un dels factors necessaris és que hi hagi temps, per això cal organitzar-se bé (sobretot les persones adultes). Després també paciència i bones expectatives en confiar que ho aconseguiran!! A cada infant se li pot exigir de més o de menys, però és important pensar que almenys encara que costi val la pena l'esforç i l'espera perquè a la llarga l'estem ajudant en el seu desenvolupament.
A continuació us posem una mostra d'accions que poden fer ells i elles:
Treure's la roba, la jaqueta, les sabates...
Posar-se la jaqueta o la bata
Cordar els botons o la cremallera (o almenys estirar l'últim tram)
Posar-se les sabates
Arremengar-se les mànigues
Cordar-se el velcro de les sabates
Posar-se la cullera o la forquilla a la boca
Aguantar-se el berenar
Pujar o baixar sols les escales
Mocar-se
Tapar-se la boca quan tossen o esternuden
Netejar-se la cara i les mans
Obrir bossetes, carmanyoles... (han de ser senzilles)
Saludar o acomiadar-se
Pelar la mandarina o el plàtan
Endreçar les seves coses en el lloc adient: penjador, capsa, cadira...
Per aprendre cal anar fent poc a poc, anar sembrant perquè amb el temps apareguin els fruits. No podem pretendre que en una edat que ja considerem que ho han de saber fer, se'ls hi exigeixi quan no han tingut oportunitat per aprendre.
Ajudar en l'aprenentatge i valorar positivament els seus progressos fa sentir els infants orgullosos, els ajuda a vèncer inseguretats i estant més predisposats a afrontar nous aprenentatges, els fomenta la capacitat d'aprendre a aprendre, els fa créixer la responsabilitat i l'autoestima! Progressivament també es fan més col·laboradors.
Gairebé ja s'acaba el trimestre i el grup de les Tortugues us volem explicar tot el que hem treballat de Miró. El més important és que ens ho hem passat molt bé! A més a més, hem conegut el més rellevant de la seva obra d'aquest artista realitzant-ho a la seva manera, tenint en compte que estem a Educació Infantil.
A continuació us explicarem tot el reguitzell d'activitats que hem anat fent!
Vam començar explicant un conte inventat per introduir l'artista. Resumint-lo deia així: vet aquí que tot era de color blanc i negre i gràcies en Miró van arribar els colors.
Vam veure obres i com treballava amb el projector de la classe
Vam pintar rodones amb els dits. I vam fer rodones estampant!
I també va utilitzar la tècnica del gravat. Nosaltres ho vam fer amb un punxó
I quina feinada posar i treure mitjons, sabates, netejar...però va valdre la pena!!!
I ja per acabar explicar-vos que enguany han vingut les famílies artistes a fer un taller plàstic relacionat amb en Joan Miró. Nosaltres vam fer
aquests dibuixos tant xulos! Moltes gràcies per participar!
I per comprendre el concepte de rodona o cercle quina millor forma que pintant-la!!!!
Vam pintar rodones amb els dits.
I vam fer molts tipus de camins:
Camins amb pedres
Camins estampant amb taps de suro
Joan Miró també va ser escultor, per això també vam crear la nostra pròpia escultura!
que divertida!
I pintem amb els peus!
Quin munt de sensacions, fred, relliscós, humit, lliscant, tebi...
quin riure!
I estampem també les mans i fem regalims.
Aquesta sessió la va conduir fantàsticament l'Ariadna!
Si voleu veure més imatges de tot el procés d'aprenentatge de les activitats relacionades amb en Joan Miró aneu a la pestanya de fotografies del web de l'escola.
I com diu la cançó "La camisa li va petita, la faldilla li fa campana..." i com ens agrada disfressar-nos de castanyera els Dracs i les Tortugues!!!
Mireu, mireu que bé que ens ho passem!
Avui us podem explicar que el RACÓ DE LA TARDOR del grup de les Tortugues també ha servit per fer matemàtiques.
Hem fet classificació, és a dir hem classificat els fruits de la tardor. En concret aquesta activitat: els aglans i les nous. Això els permet observar quines són les particularitats de cada element i poder-lo diferenciar de la resta.
Després hem fet una seriació: aglà-nou-aglà.nou. Per un infant aquesta operació pot resultar difícil, per això anem aprenent tot practicant. Passat un temps, els servirà per poder seqüenciar amb ordre les paraules o els números.
A través d'aquestes activitats tant manipulatives ens permeten assolir els conceptes . Més endavant quan ja està assolit seràn capaços de fer-ho de manera més abstracte i plasmar-ho en un paper.
Atenció famílies!!!
Tornen haver-hi polls a Educació Infantil, així és que si us plau, reviseu els caps, feu el tractament (si en tenen) i sobretot passeu la pinta moltes vegades!
Gràcies per la vostra paciència i col·laboració!
Si voleu saber-ne més, podeu mirar aquest programa de TV3 on explica quins productes són eficients, com creixen... Cliqueu aquí per veure: Maleïts polls.
Com cada any a Educació Infantil ens hem convertit en pastissers i pastisseres i hem fet moltíssims panellets! Però ja se sap que a la cuina no es pot anar amb presses. Ja fa dies que practiquem amb la plastilina, perquè les boles surtin ben rodonetes!
Poc a poc hem observat els ingredients, els Dofíns i els Dracs fins i tot hem fet un treball de lectura i escriptura, després hem amassat i hem fet moltíssimes boles, els hem decorat amb ametlles i finalment cap al forn! Quina feinada, gràcies a la Carme que els ha cuit i embossat!!!
Pel que fa a la recepta és una ocasió ideal per treballar aquest tipus de text. Voleu conèixer-la?
RECEPTA DELS PANELLETS (per classe):
1'5 kg d'ametlla molta
1'5 kg de sucre
250 gr d'ametlla pelada
250 gr d'ametllla en granet
ou pasteuritzat
llimona ratllada
xocolata en pols
Mireu els Dracs:
Mireu els Dofíns:
Mireu les Tortugues:
A Educació Infantil la música sovint hi és present. Per exemple, quan es canten pròpiament cançons o en les rutines/hàbits, però també perquè al treballar de forma globalitzada, encara que hi hagi un objectiu concret per assolir-lo es pot ajudar a través d'altres àrees, en aquest cas de la música.
Per exemple, en el conte de la Castanyera, a més a més del conte, hi ha tot un reguitzell de cançons! Us les posem aquí per si us voleu animar a cantar-les! Si cliqueu a cada títol la podeu veure i escoltar en un enllaç de vídeo.
Voleu veure els Dofíns a la classe de psicomotricitat? S'ho passen pipa amb l'Elisa, la mestra d'Educació Física!!!
Per mitjà d'aquest material tant acolorit i atractiu pels infants i de les activitats programades aprenen a: conèixer el propi cos i el dels altres; a prendre consciència de les emocions (quan s'ho passen bé, quan tenen por, quan s'enfaden...), a respectar les normes dels jocs, a tenir cura del material, a desenvolupar la creativitat, a vivenciar les nocions d'espai i mil coses més!!!
Ah! i recordeu que tant els Dofíns com els Dracs han de portar mitjons antilliscants, moltes gràcies!
A l'hora de fer música ens ho passem molt bé! Però també ens cal estar molt atents i atentes per concentrar-nos! La Núria, la mestra d'Educació Musical, ens ensenya la música de forma el més vivencial possible. Aprenem a escoltar petites audicions, a diferenciar: so de silenci, a seguir el ritme amb els instruments o amb el cos, a tocar instruments, a conèixer músics, a respectar les creacions dels companys/es, a gaudir de la música!!!
Mireu els Dracs com toquen!!!
A la classe de les Tortugues hi ha el racó de la tardor. Hi ha moltes fulles que els infants han anat portant i també fruits de la tardor.
Aquest racó a part de servir clarament per conèixer el nostre entorn, també és per altres coses que ja us explicarem...
La tardor, ens ofereix una pila de fruits que val la pena de tastar! Els aprofitem per parlar de:
grandàries,
formes,
colors,
textures,
gustos,
noms,
dins-fora,
closca-pell,
etc.
Famílies recordeu que avui , divendres 31 d'octubre, a les 15h us esperem a l'edifici d'Educació Infantil per celebrar la castanyada!
I que el dilluns 3 de novembre l'escola romandrà tancada, ja que és un dia de lliure elecció.
Que gaudiu de la castanyada!!!
Els Dracs i els Dofíns aprenem a fer servir l'ordinador en petit grup. Principalment, es basa en començar a tenir domini del ratolí. En cada ordinador acostumen a estar per parelles, mentre un nen/a fa, l'altre observa i després canvien. Així també s'ajuden.
Voleu jugar a un joc molt fàcil de la tardor? Cliqueu aquí. Cal endreçar els panellests cada un a la seva safata.
Per si no us heu assabentat hi ha quatre noies fantàstiques que estan fent les pràctiques a Educació Infantil. Estem molt contentes de la seva participació i ganes d'aprendre!
Moltes gràcies: Ariadna, Elena, Cristina i Marta!
El grup de les Tortugues ja estem endinsades a l'estació de la tardor i ho fem des de moltes vessants. Voleu veure la plàstica? doncs aquí ens teniu fent pintura i enganxant papers de seda. Que divertit!
Generalment les activitats que es fan de forma individualitzada acostumen a fer-se en grup molt reduït mentre la resta del grup aprofita per jugar. Alguns infants els hi costa una mica participar, en canvi d'altres es volen incorporar-se de seguida.
Al cicle d'Educació Infantil hem rebut una carta dels nens i les nenes de 6è de Primària. A través d'aquesta activitat treballem de forma transversal, tant pel que fa als cursos com pels continguts. Els i les grans han hagut d'organitzar la informació per tal que s'entengués correctament , escriure la carta i fer les fotografies del procés. Convidaven al cicle d'Educació Infantil a plantar i de quina manera fer-ho. Escrivint i llegint aprenem una de les tipologies textuals: LA CARTA.
Així és que ens hem convertit en jardiners i jardineres! Ara només toca esperar a veure si surt tot el que hem plantat en els planters i observar també com creixen les plantes!!
Mireu els Dofíns:
Mireu els Dracs:
I aquí les Tortugues:
El cicle d'Educació Infantil estem començant a preparar la festa de la tardor. Totes les famílies que estiguin interessades i vulguin participar en els tallers de tardor que proposem fer el dia 31 d'octubre a la tarda podeu quedar-vos el proper DIMARTS 21 D'OCTUBRE a la sortida de l'escola 16,30h. Conjuntament planificarem els tallers.
SI PODEU I VOLEU VENIU, US ESPEREM!!!
"Vet aquí una vegada, en un bosc..." en el grup de les Tortugues ja hem començat a explicar el conte de la Castanyera de forma teatralitzada i els hi ha agradat molt! Per si el voleu veure a casa cliqueu aquí.
A través d'aquest conte treballem un munt de coses: la llengua (amb la repetició de frases o paraules, per exemple: "castanyeta a la cistelleta"), l'entorn, la roba, l'atenció, les cançons...
Els Dracs i els Dofíns estem fent moltes activitats relacionades amb en Joan Miró per tal de conèixer la seva obra. Un bon mètode és fer-ho a la seva manera. És a dir, pintant com ho feia ell. Amb les seves tècniques.
Us mostrem un petit recull de les activitats que hem fet fins ara, perquè encara no hem pas acabat! Cal dir que per situar als infants de vegades es comença la sessió mostrant imatges de la seva obra ja siguin projectades o en paper.
Vam començar fent mils de rodones en un mural conjunt!
Un altre dia vam fer moltes esquitxades i estampació de mans imitant una obra seva. D'aquesta ja us havíem parlat.
En una altra ocasió vam observar que Joan Miró feia molts caminets de molts colors i nosaltres també n'hem fet. Mireu, mireu, com els feiem!
Ho vam complementar amb ratlles!
Amb moltíssimes ratlles!!!
L'última sessió va ser de ratlles i rodones. Per comprendre-ho bé, vam veure poc a poc com ho feia ell. Aquesta activitat la va fer cada infant individualment en un paper.
Que bé a Educació Infatil les mascotes marxen cap a casa!! Cuideu-les molt! De divendres a dilluns poden estar amb vosaltres!!!
Però no us espanteu que són de roba! Cada classe la seva: un dofí, un drac i dues tortugues!
Les classes dels Dracs i dels Dofíns estem a punt de començar el projecte de PETIT CINEMA EN CURS! Començarem per fabricar-nos uns visors amb tetra-brics de litre, de suc o de llet. Us demanem que en porteu un buit i net, el més aviat possible, per tal de poder començar el divendres 17 d'octubre.
Moltes gràcies!!
El petit cinema en curs forma part d'un programa de pedagogia de cinema a escoles i instituts que el tutoritza A bao a qu (cultura creació educació). Aquí podeu veure més informació de: Cinema en curs.
Atenció famílies de P-3,
recordeu que el properDIMECRES 22 D'OCTUBRE
a les 15,10h a l'edifici d'Educació Infantil
farem la reunió del curs.
Us esperem!!!!
Les Tortugues hem començat a treballar la figura del cercle o també anomenada: rodona. Segurament els infants ara trobin cercles per tot arreu: pel carrer, joguines, menjar, roba... Si us animeu és molt divertit buscar-ne!!!
I què motivador dibuixar cercles i més cercles, de grans, de petits, buits, plens... de mil maneres!
Els Dofíns i els Dracs hem treballat el conte: El gegant de guix d'en Josep Maria Artigal. Aquest conte és molt interessant per treballar les parts del cos, la llengua i també amb una mica d'humor algunes emocions: tristesa, por i alegria.
L'hem explicat dibuixant-lo a la pissarra i també l'hem vist projectat amb la pantalla. Cliqueu aquí per si també el voleu veure.
Els Dracs posteriorment hem dibuixat cada part del cos segons les consignes que anava donant el conte. Els Dofíns també l'hem dibuixat i a més a més per començar el treball de la lectura hem confegit un conte. Ens hem concentrat molt engantxant-lo per tal que estigui tot ben ordenat!
Els Dofíns i els Dracs ja hem començat a treballar en Joan Miró! Hem pintat com ho feia ell, amb esquitxades i molts colors! què divertit!!! Una esquitxada es pot fer ràpida i descontrolada, però també es pot fer amb un regalím molt concret i poc a poc. És una forma d'experimentar amb l'art a través de l'atzar!
Mireu quin vídeo més xulo de la construcció del mural dels castellers!
Entre tothom vam fer una bona feina!!
Podeu veure el VIDEO cliqueu a la pestanya de Fotos i
videos.
Sembla que ja va arribant la tardor amb dies de pluja, fred i calor, així és que les Tortugues i els Dracs us animem a portar: fulles, pinyes
, fruits de la tardor, contes, fotografies...per parlar-ne a l'escola. Moltes gràcies!
Mireu, mireu, quin video del Gegant del Pi hem vist el grup de les Tortugues !! És molt marxòs! Ens agrada mirar-lo i qui vol balla amb molt de ritme! És una forma divertida d'aprendre la cançó!
Cliqueu aquí per veure el video. És de la pàgina del grup MAINASONS, un recull de deu cançons populars catalanes per cantar i ballar.
A veure si us agrada!!!
Cada any per la Festa de la Mercè ens agrada treballar algun element tradicional, enguany al cicle d'Educació Infantil hem escollit els castellers. Com ja deveu saber i vist hem fet moltes coses relacionades amb els castellers.
N'hem parlat i vist en fotografíes i vídeos. També ens hem convertit en castellers pintant el dibuix de la nostra silueta per construir entre tots i totes un gran castell! Més endavant us mostrarem el vídeo del muntatge dels castellers.
I amb l'Elisa a psicomotricitat també ens hem convertit una mica en castellers, perquè és clar del tot no podem perquè ens falta la pinya! Mireu, mireu quina força i equilibri!
Els grups de P-4 i P-5 hem anat a veure el Bestiari Històric de Barcelona, que està format per les figures del Seguici Popular: Gegants, Capgrossos, Àliga, Lleó, Mulassa, Bou, Drac, Víbria, Tarasca i Cavallets cotoners. Aquí podeu veure més informació sobre les figures: http://www.ccgbcv.cat/plana.php?m=3&s=11
Són unes figures molt entranyables i majestuoses, als infants com sempre els hi van agradar moltíssim! Quan les veuen es queden embadalits!
El grup de P-4 també ja tenim nom! Som els dracs! Per si no ho sabeu l'elecció del nom la fem de manera conjunta entre tots els nens i les nenes. Cadascú fa una proposta i la resta del grup l'escolta. Finalment després de parlar-ne s'escull quin serà el projecte central del curs i alhora l'elecció del nom del grup. Aquesta primera assamblea no és gens fàcil, però d'això es tracta de continuar aprenent a escoltar i a parlar, una competència que els servirà per tota la vida!
Famílies us convidem a buscar coses relacionades amb els dracs per portar-ho a l'escola i compartir-ho amb la resta d'infants. Per exemple, llibres, fotografies, cançons, objectes... moltíssimes gràcies per endavant!
vie
30
jun
2017
Bon estiu a tothom!
Tot l'equip de mestres ens acomiadem fins l'any vinent!